GAYA TUDUNG

Selasa, 1 Februari 2011

Assalamualaikum...
Malam semalam Zil jumpa mak andam Zil.. Zil siap print dan tunjuk lagi gaya tudung yang Zil nak masa majlis sanding nanti... hehehehe.. nampak sangat ke Zil ni cerewet.. Tp dapat respons baik pulak dari mak andam.. mak andam kata gambar seperti bawah ni yg akan zil pakai masa Sanding nanti... cantik2.. zil suka..
source from Pesona pengantin

Tp disebabkan Zil ni ada malam berinai dalam 5pasang baju.. Zil pun tunjuklah gambar2 lain pada mak andam Zil ni..

Gaya tudung mcm ni pun cantikkan.. Zil siap tunjuk gambar ni lagi utk digayakan masa malam berinai.. Credited to Pesona Pengantin..

Yang ni juga cantik.. Zil pun nak macam ni.. rambang mata. tak tahu nak yg mcm mn.. Zil memang suka gaya2 tudung mcm ni...

This one also nice.. Credited to here..

Yg ni pun cantikkan.. tudung ni boleh digayakan dengan baju sari.. lagipun baju sari Zil memang color hitam.. very nice.. hihihi.. dah lupa kat mana Zil dapat gambar ni..

Untuk Nikah pula, Zil dah beli tudung awning mcm tudung Ekin.. memang niat nak letak manik kat awning tudung tu seperti dalam gambar di bawah ni... cantik dan nampak kemas kan... atau awning tu tak yah letak manik(entry malas nak letak manik)...
Untuk Veil, Zil pernah cerita sebelum ni kan... click kat sini. Tp, apa yg Zil cerita dalam entry tu, tak jadi sebenarnya.. kain Chiffon yg RM8/meter tu tak sesuai dengan baju nikah Zil.. Terpaksalah Zil beli kain Chiffon yg berharga RM38/meter.. Veil Zil wat labuh ke bawah lutut... seperti dalam gambar bawah ni... Veil Zil lom siap lagi..
Credited to Nurul Huda

Bila kita duduk ia akan jadi seperti ni.. cantikkan.. Zil suka veil Nurul Huda.

Tp untuk Veil, Zil ingat nak letak bunga macam dalam veil Elyana nikah.. Zil suka sangat itu veil.. tp mcm mn nak buat bunga tu ya? Veil Zil dah hantar utk buat Sulam.. lepas tu baru lah nak letak bunga2 tu.. kat mana nak cari..
Tp smlm mak andam kata, dia suruh Zil pakai tudung ala2 mcm ni.. Ala2 syria gitu..

Cantik tak? Zil tanya sesuai ke utk jenis muka mcm Zil... Mak andam kata cantik... sebab lepas makeup semua mesti cantik.. So, Zil percayala dengan Mak andam Zil ni..

7 comments:

Dia.Honey berkata...

ai actually ngah pening nak carik tudungnikah....sebab tak de yg berkenan di hati..any recommendation?

ZiL berkata...

Honey : nak cari tudung utk apa? nikah ke sanding.. Zil beli tudung nikah kat masjid india je.. murah2 sudah. pakai sekali je.. bukan nampak murah pun bila dipakai.. asal kita tahu caranya... cuba minta pendapat mak andam, gaya tudung nikah yg update.. so, tanya tudung cammana nak beli.. carilah kat Jalan Masjid India.. atau zaharah.com.. cantik2 tudung kat website tu..

Dia.Honey berkata...

carik tudung nikah...hehehee
peneng2 mencari yg berkenan kat mata ni haaa

ZiL berkata...

memang betul.. samalah ngan zil.. mula tu memang pening.. tension semua ada.. nak yg cantik je.. tp tak tahu nak cari kat na.. akhirnya printla gambar2 tu tunjuk ngan mak andam.. sib baik mak andam tu tau nak buat ikut gambar tu.. dah settle masalah... tudung nikah pakailah tudung syria.. suami leh cium dahi nanti.. hehehe. tudung ikin susah sikit nak cium sebab terhalang dari awning tu.. hehehehe.. tp skrg ni ramai pakai tudung syria.. lepas tu letaklah aksesori mcm rantai kat kepala tu... cantik...

Dia.Honey berkata...

itulah yg ai memula pk jugak sbb tudung ada awning mmg susah skit nk kiss nnt (hehehehhehehe - gelak gatai)

ngat nak carik je anak tudung yg ada awning ciput tu tapi tak de yg cecantik lak..nampaknyer kene guna idea u la~

Adyla berkata...

sama la...dyla pon pening nie nak cari tudung nikah kat mane..area jb tau x kat mane

ZiL berkata...

Adyla... cubalah try guna tudung syria.. leh refer blog ni.. dan tanya ngan tuan blogs ni..
http://sigaunputih.blogspot.com/2011/04/review-tudung-akad-nikah.html
tuan blogs ni ada jual tudung juga tau.. zil berkenan dengan tudung masa dia nikah.. Harap2 dapat membantu Adyla

 
CINTA WAN - ZIL. Design by Pocket